ЛЕСКОВАЧКА ЉУТЕНИЦА

Југ Србије је постао богатији за један нови бренд, Лесковачку љутеницу. Завод за интелектуалну својину је уручио решење о брендирању Лесковачке љутенице, односно сертификат Лесковачка љутеница. Град Лесковац је већ познат као град  гурманских специјалитета а сада може да се поноси још једним гастрономским брендом, Лесковачком љутеницом.

 У Србији је до сада брендирано 85 производа, од тога 5 бренда припадају граду Лесковцу а од њих 3 су међународно заштићена. До сада су брендирани Лесковачки домаћи ајвар, Лесковачко роштиљ месо, Лесковачки домаћи ајвар на међународном нивоу у Женеви, Лесковачка спржа а добијен је и жиг Лесковачки роштиљ, па су тиме  Лесковачки роштиљ и манифестација постали бренд овог краја, и сада Лесковачка Љутеница а идуће године се очекује завршетак процедуре брендирања још једног производа, Лесковачке мућкалице. Лесковац  већ сада има највећи број брендова. На брендирању производа заједнички раде  Привредна комора Србије Регионална привредна комора за Јабланички и Пчињски округ и град Лесковац.

Шта је то што нам бренд поручује, зашто желимо BOSS одело, DIOR парфем, GUCCI ташну и ципеле?  Зашто бирамо Војвођански кулен, Његушку пршуту,Златиборац чајну или Пиротски качкаваљ?  Зашто када кажемо Лесковац прво помислимо на Лесковачки роштиљ и Лесковачки ајвар? Одговор на ова питања је само један, стандардизован квалитет и познато географско порекло производа.

О значају брендирања производа разговарамо са Мр Гораном Јовићем, Директором Регионалне привредне коморе за Јабланички и Пчињски управни округ.

Поступак брендирања је не само дуг већ и врло скуп. Потребне су и финансијска и стручна подршка. На брендирању Лесковачке љутенице радило се скоро 2 године, наглашава Мр Горан Јовић и захваљује на доброј сарадњи др сци. мед. Горану Цветановићу, Градоначелнику Лесковца у време покретања процедуре. Сертификат ће се налазити у витринам града а за добру сарадњу др сци. мед. Горану Цветановићу је уручена захвалница.

Мр Горан Јовић, Директор Регионалне привредне коморе за Јабланички и Пчињски управни округ истиче да је брендирање производа веома значајно не само за привреду већ и у циљу очувања традиционалних вредости  кроз очување и промоцију хране и пића Лесковачког краја и целог Југа Србије. Лесковачки роштиљ, паприка и ајвар али и љутеница и спржа често су на трпезама у целој Србији и шире а у овом крају припрема их скоро свака домаћица.

Све је већи број газдинстава која производе  Лесковачки домаћи ајвар и могу да живе од продаје својих производа. Поједина газдинсгва произведу 10.000 – 15.000 теглица ајвара у сезони и продају их до краја Октобра. За Сајам етно хране и пића који се одржава крајен Новембра  буде мало произвођача који још увек имају ајвар на залихама.

.

Регионална Привредна комора за Јабланички и Пчињски округ са својим тимом сарадника је постала лидер у заштити имена географског порекла производа и јединствени су по томе у целој Србији зато што су једина комора у Србији у целом систему комора која ради на оваквим пројектима а своја искуства користе и да помогну другима на том послу.



“ Пројекат “ ЈУГ НА МАПИ СРБИЈЕ “ , је суфинансиран из Буџета Републике Србије – Министарства информисања и телекомуникација, а реализује га Радан Пуста Река портал. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.“


Подели ово са пријатељима: